Субота, 14.06.2025, 18:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональный сайт Валюх Тетяни Дмитрівни вчителя англійської мови

Меню сайту
Категорії розділу
Кращі уроки [7]
Виховна робота [7]
Позакласна робота по предмету [11]
Євроклуб "Гармонія" [8]
Методична робота [11]
Методичні матеріали
Робота з батьками [4]
Матеріали для батьків
Скарбничка мудрих слів [3]
Вислови видатних людей, народна мудрість.
Розділ для учнів [10]
Матеріали для учнів
Мовний табір [1]
Робота з обдарованими учнями [3]
Робота з обдарованими учнями
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Методична робота

Використання проектної роботи на уроках англійської мови.
[ Викачати з сервера (58.5 Kb) ] 27.10.2014, 09:20
Використання проектної роботи на уроках англійської мови. Метод проектів передбачає використання широкого спектру проблемних, дослідницьких, пошукових методів, орієнтованих чітко на реальний практичний результат, значимий для учня, з одного боку, а з іншого, розробку проблеми цілісно, з огляду на різні чинники та умови її вирішення і реалізації результатів . Метод проектів знайшов широке застосування в багатьох країнах світу, головним чином, тому, що він дозволяє органічно інтегрувати знання учнів з різних областей навколо вирішення однієї проблеми, дає можливість застосувати отримані знання на практиці, генеруючи при цьому нові ідеї. Основна ідея подібного підходу до навчання іноземним мовам, таким чином, полягає в тому, щоб перенести акцент з різного роду вправ на активну розумову діяльність учнів, що вимагає для свого оформлення володіння певними мовними засобами. Тільки метод проектів може дозволити вирішити цю дидактичну задачу і відповідно перетворити уроки іноземної мови в дискусійний, дослідний клуб, у якому вирішуються дійсно цікаві, практично значимі і доступні для учнів проблеми з урахуванням особливостей культури країни і по можливості на основі міжкультурної взаємодії. На таких уроках завжди повинен бути присутнім предмет обговорення В основі проекту лежить якась проблема. Щоб її вирішити, учням потрібно не тільки знання мови, а й володіння великим обсягом різноманітних предметних знань, необхідних і достатніх для вирішення даної проблеми. Крім того, учні повинні володіти певними інтелектуальними, творчими, комунікативними вміннями. До першого можна віднести вміння працювати з інформацією, з текстом (виділяти головну думку, вести пошук потрібної інформації в іншомовному тексті), аналізувати інформацію, робити узагальнення, висновки, вміння працювати з різноманітним довідковим матеріалом. Формування багатьох із зазначених умінь є метою навчання різних видів мовної діяльності. До творчих умінь психологи відносять, перш за все, вміння генерувати ідеї, для чого потрібні знання в різних областях, вміння знаходити не одне, а багато варіантів вирішення проблеми, вміння прогнозувати наслідки того чи іншого рішення. До комунікативних умінь варто віднести, насамперед, вміння вести дискусію, слухати і чути співрозмовника, відстоювати свою точку зору, підкріплену аргументами, вміння знаходити компроміс зі співрозмовником, вміння лаконічно висловлювати свою думку. Таким чином, для грамотного використання методу проектів потрібна значна підготовча робота, яка здійснюється, зрозуміло, в цілісній системі навчання в школі, не тільки в навчанні іноземної мови, причому зовсім необов'язково, випереджаючи роботу учнів в проекті. Така робота повинна вестися постійно, систематично і паралельно з роботою над проектом. Наш предмет вносить свою істотну лепту в загальний розвиток дитини. Як легко помітити, метод проектів - суть, складова розвивального, особистісно-орієнтованого характеру навчання. Звичайно, найбільш повно він може використовуватися на уроках та в позаурочний час. Основні вимоги до використання методу проектів: 1.Наявність значущої у дослідницькому, творчому плані проблеми / задачі, що вимагає інтегрованого знання, дослідницького пошуку для її рішення (наприклад, дослідження історії виникнення святкування різних свят в англомовних країнах - St. Patrick 's Day, Thanksgiving Day, Halloween, Christmas , Mothers 'Day, etc; організація подорожей в різні країни; проблеми сім'ї, проблема вільного часу у молоді, проблема облаштування будинку, проблема відносин між поколіннями, проблема організації спортивних заходів, багато інших); 2. Практична, теоретична значущість передбачуваних результатів (наприклад, доповідь у відповідні служби про демографічний стан даного регіону, фактори, що впливають на цей стан, тенденції, що простежуються в розвитку даної проблеми; спільний випуск газети, альманаху з репортажами з місця подій; програма туристичного маршруту, план облаштування будинку, парку, ділянки, планування і облаштування квартири, тощо); 3. Самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів на уроці чи в позаурочний час. 4. Структурування змістовної частини проекту (із зазначенням поетапних результатів і розподілом ролей). 5. Використання дослідницьких методів: визначення проблеми, що випливають з неї завдань дослідження, висунення гіпотези їх рішення, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз отриманих даних, підбиття підсумків, коректування, висновки (використання в ході спільного дослідження методу "мозкової атаки", "круглого столу ", творчих звітів, захисту проекту, тощо). Звідси можуть бути визначені і етапи розробки і проведення проекту (його структури): 1. Презентація ситуацій, що дозволяють виявити одну чи кілька проблем з обговорюваної тематики. 2. Висування гіпотез розв'язання виявленої проблеми (мозковий штурм). Обговорення та обгрунтування кожної з гіпотез. 3. Обговорення методів перевірки з прийнятих гіпотез у малих групах (у кожній групі по гіпотезі), обговорення можливих джерел інформації для перевірки висунутої гіпотези. Обговорення оформлення результатів. 4. Робота в групах над пошуком фактів, аргументів, що підтверджують або спростовують гіпотезу. 5. Захист проектів (гіпотез рішення проблеми) кожної з груп з опонуванням з боку всіх присутніх. 6. Висування нових проблем. Якщо говорити про використання методу проектів у практиці навчання іноземних мов, то, зрозуміло, найбільший інтерес представляють міжнародні телекомунікаційні проекти. Саме такі проекти дозволяють вирішити найбільш складну і разом з тим найсуттєвішу для методики завдання - створення мовного середовища і на її основі створення потреби у використанні іноземної мови на практиці. Глобальна мережа Інтернет створює умови для отримання будь-якої необхідної учням і вчителям інформації, що у будь-якій точці земної кулі. Будь-який користувач, підключений до мережі Інтернет, має можливість підібрати список літератури з бібліотечної каталогу Бібліотеки Конгресу США, отримати на своєму екрані потрібний матеріал, провести пошук статті, репортажу, інших джерел потрібної інформації з найрізноманітніших журналів англійською мовою. Ця інформація, природно, автентична і, працюючи з такою інформацією, можна отримати необхідні дані з проблеми, над якою в даний момент працює група школярів у рамках проекту. Тому, якщо вчитель вирішив використовувати при вивченні якогось розділу, питання програми метод проектів, він повинен все ретельно продумати, розробити, прорахувати. Якщо передбачається, що учні за пропонованою ним ситуації повинні сформулювати проблему, вчитель сам повинен спрогнозувати кілька таких можливих проблем, які можуть потрапити в поле зору учнів, або до яких вчитель буде їх вести навідними питаннями, ситуаціями, пр. Учитель повинен чітко прописати навчальні завдання для учнів (що передбачається в ході проектної діяльності сформувати у школярів), підібрати необхідний матеріал (друкований, звуковий, відео, тощо, в тому числі і з електронних джерел), який він запропонує учням або до якого він порекомендує звернутися, наприклад, в мережах, на компакт-дисках. Треба продумати, яку допомогу можна надати учням, не пропонуючи готових рішень. Іншими словами, бажано спланувати всю серію уроків, на яких передбачається використовувати метод проектів. Крім того, важливо мати на увазі необхідність відстеження ефективності діяльності кожного учня на всіх етапах роботи над проектом. З цією метою використовують можливості саме і взаємоконтролю. На уроки захисту проектів можна запросити інших вчителів іноземної мови, які можуть виступити в якості експертів. Характер зовнішньої оцінки у великій мірі залежить як від типу проекту, так і від теми проекти (його змісту), умов проведення. Якщо це дослідницький проект, то він з неминучістю включає етапність проведення, причому успіх всього проекту багато в чому залежить від правильно організованої роботи на окремих етапах. Тому необхідно відстежувати таку діяльність учнів поетапно, оцінюючи її крок за кроком. При цьому і тут, як і при навчанні у співробітництві оцінка необов'язково повинна виражатися у вигляді відміток. Це можуть бути найрізноманітніші форми заохочення аж до самого звичайного: "Все правильно. Продовжуйте." або "Треба було б зупинитися і подумати. Щось не клеїться. Обговоріть." У творчих проектах часто буває неможливо оцінити проміжні результати. Але відслідковувати роботу все одно необхідно, щоб вчасно прийти на допомогу, якщо така допомога буде потрібна (але не у вигляді готового рішення, а у вигляді ради). Іншими словами, зовнішня оцінка проекту (як проміжна, так і підсумкова) необхідна, але вона приймає різні форми залежно від безлічі чинників. Вчитель або довірені зовнішні незалежні експерти (вчителі, учні з паралельних класів, які беруть в проекті) проводять постійний моніторинг спільної діяльності, але не нав'язливо, а тактовно в разі необхідності, приходячи на допомогу учням . Отже, підіб'ємо підсумок того, чому метод проектів актуальний, корисний і цікавий: • По - перше, це його прагматична спрямованість на результат; • по - друге, цей результат можна побачити, осмислити, застосувати в реальній практичній діяльності; • по - третє, він дозволяє органічно інтегрувати знання учнів з різних областей навколо вирішення однієї проблеми. • по - четверте, дозволяє створити на уроці творчу атмосферу, де кожен учень залучений в активний пізнавальний процес на основі методики співпраці.
Категорія: Методична робота | Додав: Tanya
Переглядів: 866 | Завантажень: 20 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Зробити безкоштовний сайт з uCoz