Субота, 14.06.2025, 18:31
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональный сайт Валюх Тетяни Дмитрівни вчителя англійської мови

Меню сайту
Категорії розділу
Кращі уроки [7]
Виховна робота [7]
Позакласна робота по предмету [11]
Євроклуб "Гармонія" [8]
Методична робота [11]
Методичні матеріали
Робота з батьками [4]
Матеріали для батьків
Скарбничка мудрих слів [3]
Вислови видатних людей, народна мудрість.
Розділ для учнів [10]
Матеріали для учнів
Мовний табір [1]
Робота з обдарованими учнями [3]
Робота з обдарованими учнями
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Робота з батьками

Батьківські збори
[ Викачати з сервера (43.5 Kb) ] 17.04.2014, 23:34
Батьківські збори Тема. Школа у житті наших дітей. Особливості організації навчального про¬цесу підлітків. Мета: 1. Розповісти батькам про ставлення школярів-підлітків до навчання, формування у них схильностей та інтересів у навчанні, визна¬чення ними улюблених дисциплін. 2. Обговорити з батьками прояви у підлітків факторів, що заважають правильній органі¬зації виконання домашніх завдань. З.Визначити роль батьків у прищепленні під¬літкам зацікавленості до навчання й самоос¬віти. Коментар: готуючись до проведення батьківських зборів, учитель заздалегідь проводить анкетування і тестування учнів. Анкета для учнів «Моє навчання» Учні підкреслюють потрібні варіанти відповідей, допи¬сують речення. 1. Навчатися в школі мені: 1) цікаво; 2) нецікаво; 3) не знаю. 2. Найулюбленіші мої предмети . 3.Виконуючи самостійну роботу, я: 1) одразу ж беруся до справи, працюю завжди швидко; 2) спочатку намагаюсь зрозуміти завдання, ретельно все обмірковую, але потім дію без вагань, швидко; 3) дуже довго думаю, не можу почати виконання за¬вдання, почуваю себе невпевнено; 4) завжди хвилююсь, почуваю себе неспокійно, тому, що 4 . 4. Найчастіше я: 1) не розумію мети роботи; 2) не розумію завдання; 3) не знаю, як його виконати; 4) не вмію контролювати хід своєї роботи; 5) не знаю, як перевірити результати; 6) не вмію правильно розподілити час. 5. Я дуже ціную допомогу вчителя, товаришів. 1) Так. 2) Ні. 6. Якщо б я був учителем, то таким учням, як я, я б д міг у наступному: Хід зборів Бесіда. Байдужість до навчання — проблема дитини чи дорослих? Кожна дитина у будь-якому віці допитлива і розумна посвоєму. В юності ж розумова активність набуває дещо дуже характерних рис. Одна з особливостей пізнавальної сфери підлітків — те¬оретичність їхньої розумової діяльності. У цьому віці вияв¬ляється живий інтерес вже не тільки і не стільки до самих фактів, скільки до їх аналізу, обговоренню і розміркову¬ванню над ними. Підлітка часто цікавлять дуже абстрактні запитання: «Що таке випадковість? Що знаходиться поза Всесвітом?». Уже набагато менше уваги привертають наочний на¬вчальний матеріал, самі по собі конкретні факти, повідом¬лені вчителем або навчальною книгою. Навіть демонстрація ефектних дослідів не справляє на підлітків такого вражен¬ня, яке вона справляє на трохи молодших учнів. У цьому віці цікаво узагальнювати факти, шукати теорії, що пояс¬нюють той чи інший фізичний або хімічний ефект. Хочеть¬ся слухати про це, сперечатись, розмірковувати. Психологи досліджували розвиток допитливості у шко¬лярів. Вони дійшли висновку, що існує доволі поширене явище: байдужість школярів до навчальних дисциплін. Байдужість — одне з уособлень того сумного явища, назва якому формалізм знання. Учень втрачає сенс найважливі¬ших понять матеріалу, який вивчає, і навіть не намагаєть¬ся подолати перепону. Він слухає пояснення вчителя, читає підручник, художні твори, рекомендовані програмою, але не вникає, та й не намагається вникнути у незрозуміле. Ліниві і недопитливі... а хто винен у цьому? Учні? Або всі ми: родина, школа? Будьмо відверті: і все добре, і все погане, що є в дітях, — результат впливу дорослих. Будь-який недолік у роботі школярів — так чи інакше є відобра¬женням наших промахів. Основна книга, з якою працює школяр усі роки навчан¬ня, — підручник. Як же складаються відносини між шко¬лярем і підручником? Матеріал книги може бути далеким від інтересів учня. Підручник може бути нецікавим і тому, що для одних школярів він занадто складний, а для ін¬ших — занадто простий. До того ж підлітки часто не озбро¬єні навичками самостійно працювати з книгою, а механічне заучування викликає у них лише втому та нудьгу. Окрім цих особистих причин відчуження дитини від підручника, є одна спільна: позиція школяра по відношенню до навчан¬ня. Дійсно, яку задачу ставимо ми, дорослі, перед школя¬рем, коли він береться до навчання? Дуже просту: вивчи та дай відповідь. Вивчи, тобто запам'ятай і перекажи. А пере¬казати треба, за думкою деяких дорослих, якомога ближче до тексту. Чим ближче — тим краще. А між тим саме до¬слівний переказ зазвичай свідчить про нерозуміння тексту і про те, що дитина не ставила перед собою завдання зрозу¬міти інформацію, яку вивчила. Помилкова формула «вивчи — дай відповідь» У чому ж полягають слабкі сторони задачі «вивчи і дай відповідь»? Перш за все, в тому, що учень стає пасивним виконувачем, а не активним творцем своїх знань. Пасивний розумовий труд набагато менш ефективний, ніж активний, творчий. До того ж він менш привабливий, більш важкий і зовсім не викликає позитивних емоцій. Саме тому знання, здобуті у такий спосіб, і залишаються формальними, не вбудовуються в духовний світ зростаючої людини, не стають джерелом розумового і морального роз¬витку. Як викликати у підлітка зацікавленість до навчання У юнацькому віці яскраво виявляються індивідуальні відмінності в інтересах та схильностях. Помітно виділя¬ються дві групи юнаків та дівчат. Якщо одні не відчувають особливої схильності до окремих предметів і навчаються по всіх дисциплінах приблизно однаково, то в інших чітко визначені інтереси, про них вже відомо і вчителям, і одно¬класникам, що ці учні сумлінно навчаються і люблять одні предмети і зовсім байдужі до інших. ІЦо викликає зацікавленість до тих чи інших предме¬тів? Причин багато, але найбільш поширені наступні: — цікаве викладання предмета; — інтерес до самої науки; — престижність даної сфери знань; — практична значимість предмета, пов'язана з життє¬вими планами; — успіхи в навчанні з цього предмета; — захопливість самого процесу отримання знань, що вимагає розумової і практичної активності. Відкинувши пасивний метод навчання, батьки мають ви¬кликати у дитини прагнення самостійно здобувати знання. Не запам'ятовувати, а перед усім аналізувати, осмислюва¬ти, розуміти матеріал, виявляти особисту розумову актив¬ність у засвоєнні навчального матеріалу — ось до чого слід привчати підлітків. Тоді і запам'ятовування стане більш легким і ґрунтовним. Треба навчити дитину не запам'ятову¬вати все підряд, а вилучати головне, встановлювати в тексті смислові зв'язки і відношення, співвідносити нові знання з тими, що були засвоєні раніше, при цьому контролювати себе, самостійно ставити запитання до тексту, і ще багато чого іншого. Треба навчити підлітка зупиняти увагу на тому, чого він не знає або не розуміє. Іноді школярі не розуміють не лише окремих слів або висловлювань: вони, читаючи підручник, зустрічають і незрозумілі думки. Чи звертають вони ува¬гу на ці думки? Чи намагаються їх «розшифрувати»? Чи завжди встановлюють для себе такий факт: в тексті є не¬зрозуміла думка? Часто дорослі не переймаються проблемою нерозуміння їхніми дітьми нового матеріалу. Ми не лише не виховуємо а дітях прагнення знайти відповідь, подолати бар'єр цьо¬го нерозуміння, але іноді навіть перешкоджаємо. Зазвичай її родинах, і в школі складається неправильне ставлення до того, що учень не розуміє чогось: це вважається йому за провину, може викликати докір, осудження або навіть глузування. Як слід чинити у цьому випадку? Ставлення дорослих до підлітка має бути доброзичливим, уважним, заохочувальним. Бо інакше дитина, зіткнувшись з глухою стіною байдужості, втратить бажання пізнати цей світ, відкрити для себе його таємниці. Батьки мають дати зрозуміти шко¬ляреві, що дійти суті незрозумілого — важлива і необхідна справа. Це розуміння — перша сходинка активної обробки нових знань. Подивитись у вічі своєму незнанню або неро¬зумінню — це перший поштовх до того, щоб забажати діз¬натись і зрозуміти. Саме дізнатись і зрозуміти, а не просто вивчити. Навчаємо підлітка навчатись Що таке навчати навчатися самостійно? Це, по суті, постаратись допомогти дитині знайти власний, індивіду¬альний стиль роботи, що дозволив би якомога повніше розкрити юну особистість. Підлітків слід навчати тому, як опанувати новий матеріал підручника, законспектувати статтю, записати лекцію, їм треба дати навички самостій¬ного пошуку потрібної інформації, пояснити, як користува¬тись довідковими матеріалами, каталогами та ін. Якість роботи залежить і від уміння правильно організо¬вувати її. Отже, будемо навчати дітей планувати свої спра¬ви, вибирати найбільш підходящих для занять режим дня, цінувати час, розумно розподіляти його. Мета навчання, у тому числі і домашнього, не просто оволодіння знаннями, але й розвиток самостійності мислен¬ня, виховання здібностей, формування багатого духовного світу, морально здорової особистості. Підсумки зборів. Причини низької зацікавленості підлітків до навчання, головною мірою, пов'язані із тим, що способи викладанню і способи засвоєння матеріалу відстають від зростаючих інтелектуальних потреб і можливостей учнів. Не люблять вони механічного заучування. А у повсякденній навчальній діяльності зберігаються два основні способи роботи: пояс¬нення вчителя і самостійні заняття з підручником. Звідси й набридлива одноманітність. Не відчуваючи задоволення, радості від навчання, не вміючи самостійно, вільно кори¬стуватись різними засобами навчальної роботи, багато хто зі школярів починає обтяжуватись навчанням. Ось чому так важливо підлітку навчатися самостійно здобувати знання і вміти їх обробляти, обирати потрібні ві¬домості, добре запам'ятовувати їх, пов'язувати з іншими, бути на рівні сучасних досягнень науки. Тільки так може з'явитися справжній інтерес до пізнання, тільки у цьому випадку він буде стійким, таким, що спонукає діяти. І як¬що ми, батьки, нині допоможемо юній людині розвинути потребу в знаннях, уміння набувати їх, то ці важливі якості залишаться з нею і після закінчення школи.
Категорія: Робота з батьками | Додав: Tanya
Переглядів: 428 | Завантажень: 11 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Зробити безкоштовний сайт з uCoz